Opgradering af ventearealer
Opgraderede ventearealer på Odense Universitetshospital signalerer her er plads til patienter og pårørende
Formål
At sikre, at patienter og pårørende føler sig godt modtaget, at de føler sig set og hørt og at de oplever, at tiden kan udnyttes til individuelle behov.
Hvad gik det ud på?
Stole fik nyt ensartet og mere hygiejnisk betræk, der blev malet og ryddet op og alle ventearealer fik samme infostationer. Projektet genskabte rummene, så de i højere grad motiverede patienter og pårørende til at bruge rummene aktivt og som en del af opholdet.
De ’nye’ ventearealer signalerer genkendelighed og ro, lever op til hygiejnemæssige krav og fortæller, at her er plads til patienter og pårørende.
Syddansk Sundhedsinnovations leverancer
- Planlægning og koordinering af projektet sammen med Facilities Management på Odense Universitetshospital
- Planlægning og facilitering af brugerproces, der dannede udgangspunkt for de forskellige indretningsløsninger
- Udvikling, test og produktion af 100 infostationer.
Samarbejdspartnere
- KFIU - Kvalitet og Patientsamarbejde på Odense Universitetshospital.
Projektperiode: 2016.
Kontakt
Kristine Nielsen
Specialkonsulent, arkitekt, udviklingskoordinator
Brugercentreret Innovation
29 20 22 04 kn@rsyd.dk