Første skridt på rejsen mod bedre løsninger i samarbejde mellem Microsoft og Region Syddanmark

Hvad er det for sundheds-it-udfordringer vi skal finde løsninger på, til gavn for patienter og borgere? Det var temaet for den første workshop, der skal konkretisere den samarbejdsaftale Microsoft og Region Syddanmark underskrev i efteråret 2013.

For at afdække de sundheds-it-udfordringer man står overfor i den kliniske hverdag, var repræsentanter fra it-enheder fra blandt andet Odense Universitetshospital, Region Syddanmark og psykiatrien samlet for at sætte ord på disse udfordringer.

Udfordringer, eller man kunne også sige ønsker og behov, er første skridt på vejen til at udvikle nye og bedre sundheds-it-løsninger, der letter den kliniske hverdag og skaber bedre digitaliseret kommunikation.

Netværk letter samarbejdet

Formålet med workshoppen var også at lære hinanden at kende. Det skal opbygges gode netværk mellem fx Ole Kjeldsen, teknologidirektøren hos Microsoft, og parterne i det syddanske sundhedsvæsen. Kun på den måde kan partnerskabsaftalen blive til konkrete innovationsprojekter mellem parterne.

Workshoppen skulle altså også skabe en forankring og forståelse omkring mulighederne for samarbejde med Microsoft. Og identificere konkrete muligheder for projektsamarbejder mellem Region Syddanmark og MicroSoft.

Strategisk partnerskabsaftale

Baggrund for workshoppen var, at Region Syddanmark i efteråret 2013 indgik en strategisk udviklingspartnerskabsaftale med Microsoft Healthcare. Aftalen giver Region Syddanmark mulighed for at kunne tappe direkte ind i Microsofts globale viden omkring løsninger på it-området.

Første skridt på rejsen mod bedre løsninger i samarbejde mellem Microsoft og Region Syddanmark

Kontaktperson